
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε φρένα ταμπούρα και δισκόφρενα;
Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν τα δισκόφρενα.
Τα «άγνωστα» ταμπούρα & ο λόγος που μένουν ζωντανά.
Υπάρχει μέλλον για τα ταμπούρα;
autotriti team
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε φρένα ταμπούρα και δισκόφρενα;
Ποιος θυμάται τα φρένα με ταμπούρα; Κάποτε ήταν στάνταρ σε κάθε αυτοκίνητο, σήμερα όμως αποτελούν σχεδόν “είδος υπό εξαφάνιση” στα καινούργια μοντέλα. Η μετάβαση στα δισκόφρενα δεν έγινε τυχαία, αλλά ως αποτέλεσμα τεχνολογικής εξέλιξης και αναγκών για μεγαλύτερη ασφάλεια και απόδοση.
- Ταμπούρα: Μια κλειστή κατασκευή όπου τα φερμουίτ (brake shoes) πιέζουν εσωτερικά τον περιστρεφόμενο “τύμπανο”.
- Δισκόφρενα: Ανοιχτή κατασκευή όπου οι δαγκάνες πιέζουν τα τακάκια πάνω σε έναν μεταλλικό δίσκο.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν τα δισκόφρενα
- Καλύτερη ψύξη και απόδοση: Τα δισκόφρενα αποβάλλουν πιο εύκολα τη θερμότητα, κάτι που τα κάνει ανθεκτικά στη “σβέλτη” ή επαναλαμβανόμενη χρήση, χωρίς να χάνουν δύναμη (brake fade).
- Πιο άμεσο φρενάρισμα: Η απόκριση του πεντάλ είναι γραμμική και σταθερή, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.
- Αντοχή στη βροχή: Ο ανοιχτός σχεδιασμός των δίσκων επιτρέπει την αποβολή του νερού, οπότε και η απόδοση δεν επηρεάζεται όσο στα ταμπούρα.
- Ευκολία στο service: Οι δίσκοι και τα τακάκια αλλάζονται πιο εύκολα και ελέγχονται οπτικά χωρίς λύσιμο.
Τα «άγνωστα» ταμπούρα & ο λόγος που μένουν ζωντανά
Έχουν χαμηλότερο κόστος κατασκευής: Γι’ αυτό τα βρίσκουμε ακόμα σε φθηνότερα μοντέλα και κυρίως στον πίσω άξονα. Παράλληλα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής: Τα ταμπούρα αντέχουν περισσότερα χιλιόμετρα υπό ήπια χρήση. Επίσης η κατανομή του βάρους στο φρενάρισμα μεταφέρει το φορτίο εμπρός, οπότε τα πίσω φρένα δεν απαιτούν τόσο μεγάλη ισχύ.
Υπάρχει μέλλον για τα ταμπούρα;
Όσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κρατήσουν το κόστος χαμηλά σε entry-level ή μικρά ηλεκτρικά, τα ταμπούρα δύσκολα θα “σβήσουν”. Ακόμα και σύγχρονα μοντέλα όπως το Audi Q4 e-tron χρησιμοποιούν ταμπούρα πίσω!