ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα έκοψαν τα ταμπούρα και πήγαν στα δισκόφρενα;

1.044 Επισκέψεις στο άρθρο (15/7/2025)
Γιατί τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα έκοψαν τα ταμπούρα και πήγαν στα δισκόφρενα;

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε φρένα ταμπούρα και δισκόφρενα;
Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν τα δισκόφρενα.
Τα «άγνωστα» ταμπούρα & ο λόγος που μένουν ζωντανά.
Υπάρχει μέλλον για τα ταμπούρα;

autotriti team

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε φρένα ταμπούρα και δισκόφρενα;

Ποιος θυμάται τα φρένα με ταμπούρα; Κάποτε ήταν στάνταρ σε κάθε αυτοκίνητο, σήμερα όμως αποτελούν σχεδόν “είδος υπό εξαφάνιση” στα καινούργια μοντέλα. Η μετάβαση στα δισκόφρενα δεν έγινε τυχαία, αλλά ως αποτέλεσμα τεχνολογικής εξέλιξης και αναγκών για μεγαλύτερη ασφάλεια και απόδοση.

  • Ταμπούρα: Μια κλειστή κατασκευή όπου τα φερμουίτ (brake shoes) πιέζουν εσωτερικά τον περιστρεφόμενο “τύμπανο”.
  • Δισκόφρενα: Ανοιχτή κατασκευή όπου οι δαγκάνες πιέζουν τα τακάκια πάνω σε έναν μεταλλικό δίσκο.

Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν τα δισκόφρενα

  1. Καλύτερη ψύξη και απόδοση: Τα δισκόφρενα αποβάλλουν πιο εύκολα τη θερμότητα, κάτι που τα κάνει ανθεκτικά στη “σβέλτη” ή επαναλαμβανόμενη χρήση, χωρίς να χάνουν δύναμη (brake fade).
  2. Πιο άμεσο φρενάρισμα: Η απόκριση του πεντάλ είναι γραμμική και σταθερή, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.
  3. Αντοχή στη βροχή: Ο ανοιχτός σχεδιασμός των δίσκων επιτρέπει την αποβολή του νερού, οπότε και η απόδοση δεν επηρεάζεται όσο στα ταμπούρα.
  4. Ευκολία στο service: Οι δίσκοι και τα τακάκια αλλάζονται πιο εύκολα και ελέγχονται οπτικά χωρίς λύσιμο.

Τα «άγνωστα» ταμπούρα & ο λόγος που μένουν ζωντανά

Έχουν χαμηλότερο κόστος κατασκευής: Γι’ αυτό τα βρίσκουμε ακόμα σε φθηνότερα μοντέλα και κυρίως στον πίσω άξονα. Παράλληλα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής: Τα ταμπούρα αντέχουν περισσότερα χιλιόμετρα υπό ήπια χρήση. Επίσης η κατανομή του βάρους στο φρενάρισμα μεταφέρει το φορτίο εμπρός, οπότε τα πίσω φρένα δεν απαιτούν τόσο μεγάλη ισχύ.

Υπάρχει μέλλον για τα ταμπούρα;

Όσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κρατήσουν το κόστος χαμηλά σε entry-level ή μικρά ηλεκτρικά, τα ταμπούρα δύσκολα θα “σβήσουν”. Ακόμα και σύγχρονα μοντέλα όπως το Audi Q4 e-tron χρησιμοποιούν ταμπούρα πίσω!

4green
MG